Pine Apple Park Hostel - Reisverslag uit Captain Cook, Verenigde Staten van Bart Kok - WaarBenJij.nu Pine Apple Park Hostel - Reisverslag uit Captain Cook, Verenigde Staten van Bart Kok - WaarBenJij.nu

Pine Apple Park Hostel

Blijf op de hoogte en volg Bart

10 Mei 2014 | Verenigde Staten, Captain Cook

Aloha/Hello/Guttenmittag/Ola/Bonjour/Hallo,

Gisteren aangekomen in Pine Apple Park hostel op de Big Isle of Hawaï. Het is een grote melting pot van nationaliteiten hier wat het erg gezellig maakt!! Alleen de baas is niet echt van de gezelligheid. Ze had haar hostel misschien beter Pin Citroen City kunnen noemen.
Terwijl ik vanmorgen het thuis front lastig viel kwam Habib vragen of ik zin had om met hem mee te reizen naar waar ik wilde. Aangezien ik geen auto had en deze nog moest huren heb ik hier geen nee tegen gezegd. Hij was zo vriendelijk om even naar Kailua Kona te rijden zodat ik een duik kon bestellen. Onderweg vertelde Habib dat hij in Tunesië is geboren maar al 45 jaar in Hamburg woont. Zodoende heb ik deze vakantie naast mijn Engels ook mijn Duits een opfris beurt gegeven (super toll!!!)
Eenmaal aangekomen bij de duikschool kon ik kiezen uit 2 pakketten kiezen: 2 dagduiken of 1 dagduik en een aansluitende nachtduik. Uiteraard gekozen voor de tweede optie; waarvan de nachtduik bestaat uit het duiken met Manta's ;-P
Omdat we beide onze Hostess van Pin Citroen City zo'n leuke vrouw vinden hebben we ook gelijk een ander hostel opgezocht en daar voor morgen een slaapplek gereserveerd. Deze is lekker dicht in de buurt van Kailua Kona (bewoonde wereld). De sfeer voelde hier al een stuk relaxer.

Hierna begon de trip voor vandaag. Ik had gezegd op FB dat het schildpadden en misschien dolfijnen zouden. Maar helaas waren het alleen Haaien ;-)) en het zuidelijkste puntje van het eiland met een landschap dat adembenemend was. Het landschap op dit eiland veranderd elke 10 minuten dat je rijdt. Van palmbomen, naar grasvlaktes, naar Lava vlaktes en vervolgens zandvlaktes. Erg bijzonder om te zien!
De eerste stop was Kealakekua Bay waar ik bij de Two Step ben gaan snorkelen. Daar aangekomen begreep dat er haaien zwommen rond het rif. Ik wist niet hoe snel ik mijn zwembroek moest aan gaan trekken en mijn camera water klaar moest maken. In het water moest ik een stukje peddelen eer ik bij het rif was. Een van de haaien was kennelijk bezig met een siësta, terwijl de andere 2 als matchbox auto's een race rond het rif aan het doen waren. Die twee zwommen zo snel dat ik er geen goede foto van kon maken. Onze luie haai was makkelijker vast te leggen.
Na dit gedaan te hebben ben ik lekker gaan peddelen veel mooie vissen in elke kleur die je maar kan verzinnen. Vervolgens werd ik door de onderwaterwereld ook Aloha geheten. In het zand hadden de bewoners Aloha met lava stenen geschreven.
Na 45 minuten had ik genoeg gezien (lekker verwend) en ben ik weer aan wal gegaan. Mijn reisgenoot was naar de Refuge camp gegaan dus moest ik mezelf vermaken. Maar zoals het eiland betaamd ben je nooit alleen en is iedereen relax en in voor een praatje. Zo zat ik aan de picknick tafel met een Amerikaan uit Santa Cruz die zijn brood en aardbeien vriendelijk met mij deelde en vertelde over alle leuke plekken op the Big Island aangezien hij hier een leuk vakantiehuis had. Ik moest volgens hem het noorden opzoeken en er dan af bij afslag 81 en dan het strand op en dan linksaf om de Queenstube te zien. Deze tube bevat vers water en ligt op spuugafstand van de zee. De moeite waard volgens hem. Dit is iets wat Habib en ik morgenochtend dan maar eens gaan bekijken. Nadat mijn relaxe reisgenoot terug was en ik hem dit vertelde leek hem dit een goed idee.
Vervolgens begon het eerst licht en vervolgens hard te regenen, een signaal van boven om maar eens verder te reizen. Na de kaart te hebben gekeken besloten we om naar South point te gaan. Na een uurtje kwamen we hier aan en hadden we de regen achter ons gelaten. Het gebied bestond uit lava stenen waar de golven van 3 meter flink op los gingen. Een prachtig gezicht, een beetje het einde van de wereld! Na wat foto's gemaakt te hebben klom ik weer terug naar boven. Terwijl ik dit schoot er tussen de stenen een beest onder mijn voeten door, hierdoor viel ik bijna op mij gezicht. Het bleek een wild poesje te zijn. Had ik nu Yoda maar bij, die had hem wel even voor mij aangepakt!!
Het was inmiddels 18.00 en dus rustig aan tijd om terug te gaan naar Pin Cirtoen City.
In Hawaï hebben niet zoals in Nederland verlichting langs de weg. Maar als oplossing hebben langs en op de weg reflectie bolletjes waardoor je de gehele tijd het gevoel hebt dat je op de kertmisweg rijdt richting de Kerstman.
Uiteindelijk om 19.30 aangekomen en gedoucht en vervolgens gegeten. Hierna begon het weer te regenen hier dus besloot ik jullie maar weer te verblijden met een nieuw verhaaltje voor het slapen gaan!!

Mahalo voor de vele reacties!!

Aloha a hui hou kakou

Ps. voor alle geile mannetjes een foto met dansende vrouwen ik hoop dat jullie er niet versteend van raken! ;-)

  • 11 Mei 2014 - 12:25

    Hildegard Wuijster :

    Mooie foto's Bart. Echt net Hawaii five o
    Pas op met die haaien of je gaat naar de haaien. Slaap lekker en veel plezier morgen

  • 11 Mei 2014 - 12:27

    Bianca:

    Zo te lezen en aan je foto's te zien vermaak je je prima.
    Heel veel plezier nog.

    Groetjes Bianca

  • 11 Mei 2014 - 14:37

    Floor:

    Wauw Bart, helemaal te gekko! Veel plezier straks , geniet van iedere dag! Ik kijk uit naar het volgende hoofdstuk uit je biografie!
    Knuf, Floor

  • 12 Mei 2014 - 08:39

    Sjef Kok:

    hi Bart, het is inderdaad mooi om te zien hoe de landschappen verschillen. wat betreft de regen hebben wij ook geen klagen. jij zit daar in ieder geval wel met wat warmer weer. hier is het herfst. je hebt het dus goed naar je zin, zoals we kunnen zien. wel makkelijk zo'n prive chauffeur. veel plezier verder en leuk om je ervaringen te delen.

  • 13 Mei 2014 - 10:39

    Syl En Eric:

    Hoi Bartje,
    Kerel, wat een gave foto's en leuk dat je met je nieuwe duitsetunesische vriend gezellige dingen onderneemt. Gelukkig dat je Pin Citroen gedag kan zeggen.
    Water hebben we hier ook genoeg, uit de lucht voornamelijk. We zijn benieuwd naar de volgende Hawain adventures. Wij, Yodaatje en Maartje, hebben het nieuwe park verkend en goed bevonden. Masr wel heel blubbie. Knuffies en pootjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Captain Cook

Bart

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 4080

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Hawaii

Landen bezocht: