Hang Loose - Reisverslag uit Wailuku, Verenigde Staten van Bart Kok - WaarBenJij.nu Hang Loose - Reisverslag uit Wailuku, Verenigde Staten van Bart Kok - WaarBenJij.nu

Hang Loose

Blijf op de hoogte en volg Bart

17 Mei 2014 | Verenigde Staten, Wailuku

Aloha Peepz,

De manier van leven op Hawaii is op alle eilanden losjes. In Maui is het allemaal nog wat losser, het is het natste eiland, het eiland van de huwelijken en het Mekka voor surfers!!
Aangezien ik zoveel gereisd heb, besloot ik een dagje strand te pakken. Ik heb de bus gepakt naar Kapalua. Daar aangekomen heb ik op het strand liggen kijken hoe surfdudes en surfdudettes de golven bereden. Erg spectaculair om te zien. Hierna heb ik de bus genomen naar Lahaina.daar aangekomen heb ik korte wandeling door de winkelstraat ben ik weer naar het strand gelopen. Het bleek iets verder dan gedacht maar het was zeker de moeite waard. Het was wat afgelegen en daardoor lekker rustig. Na een duik in de zee ben ik gaan liggen op mijn handdoek. Toen ik daarna mijn ogen open deed was het een uur later. Ik heb toen nog een duik genomen en ben terug gaan lopen naar de bus. Bij de bus aangekomen bleek dat mijn dutje mij gestraft had. Ik had niet alles even goed ingesmeerd en heb nu dus rooie knieën (au). Een wondermiddel hiertegen is duiken.

Vanmorgen vroeg op gestaan om mijn rode knieën te ontzien.
De eerste duik was bij de Molokini krater, die ongeveer 230000 jaar geleden tot uitbarsting kwam. De halve maan vormende krater ligt in het Alalakeiki kanaal tussen de eilanden Maui en Kaho'olawe.
De duik begon meteen met twee haaien en prachtig koraal. Tijdens de de 45 minuten durende duik heb ik verder nog Manta's, vele mooie gekleurde vissen en een mega starfish gezien.
De tweede duik was bij de duikspot 5 graves and 5 caves. Dit was geen diepe duik, maar zoals de duik het al zegt gingen we grotten in en uit. Erg leuk om te doen maar ook krap. Tijdens de duik werden we wederom vergezeld door Manta's (ik heb ze nu wel genoeg gezien ;-P). Verder zaten hier ontzettend veel schildpadden. Dit maakte deze duik wel gaaf.

Verder heb ik mij de rest van de dag lekker losjes gehouden. Morgen keer ik weer terug naar Oahu (Honolulu-Waikiki)
Ik zou zeggen 'Hang Loose' en mahalo voor het lezen.

Aloha a hui hou kakou

  • 18 Mei 2014 - 08:22

    Sjef Kok:

    hi Bart, je kent het gezegde he, wie zijn K... verbrand moet op de blaren zitten. ach het is maat tijdelijk gaat wel weer over. mooie foto's weer. zo te zien vermaak je je wel, vooral met de dudettes. goede rolgende eis verder en kijk weer uit naar je volgende blog. have fun. groetjes

  • 18 Mei 2014 - 10:01

    Claudius:

    Ola bartodius,

    Vol overgave heb ik de afgelopen tijd braaf al je verslagen gelezen. Daar moet je echt wat mee gaan doen

  • 18 Mei 2014 - 22:37

    Hildegard Wuijster :

    Leuk verslag weer. Hoop dat je inmiddels weer goed bent aangekomen. Was vanmiddag bij soldaat van oranje. Was geweldig. Nogmaals bedankt daarvoor. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wailuku

Bart

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 4076

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Hawaii

Landen bezocht: