the Last Days - Reisverslag uit South of Market, Verenigde Staten van Bart Kok - WaarBenJij.nu the Last Days - Reisverslag uit South of Market, Verenigde Staten van Bart Kok - WaarBenJij.nu

the Last Days

Blijf op de hoogte en volg Bart

26 Mei 2014 | Verenigde Staten, South of Market

Aloha Peepz,

Na de eerste dag lekker op het water te hebben doorgebracht, was het tijd om San Francisco op een actieve manier te ontdekken.
Om 10u begon de tocht over de Golden Gate bridge. Ik dacht netjes op tijd te zijn en was er om 9.40. De tocht begon alleen op een andere locatie. Na 20 minuten gewandeld te hebben kwam ik aan op de locatie. De tocht was inmiddels vertrokken maar ik kon nog aansluiten alleen moest ik ze wel even inhalen. Al met al leuk alleen was het bergje op. Na puffend bij mijn groep te zijn aangekomen was het tijd om te cruisen en te genieten van het uitzicht. De hemel was strak blauw en er scheen een lekker zonnetje. In vergelijking met de rondvaart was de Golden Gate bridge in zijn geheel zichtbaar.
Na wat korte klimmetjes was het tijd om de 2737,4m lange brug over te fietsen. Na dit gedaan te hebben was het tijd voor het leukste gedeelte van de fietstocht, de afdaling. De afdaling ging richting het plaatsje Sausalito. Hier hebben we genoten van een koud drankje on vervolgens de Ferry te pakken richting San Francisco.
Hierna heb ik nog wat rondgewandeld langs alle pieren. Hierna was het tijd on terug te gaan naar het hotel. Onderweg heb ik nog avondeten gehaald. Na hier heerlijk van genoten te hebben besloot ik om naar de bioscoop te gaan.

Zondag was het tijd voor Baseball. De plaatselijke Giants kregen bezoek van de Minnesota Twins. Ik kreeg onderweg naar het stadion hetzelfde gevoel als een bezoek aan de Kuip. Massa mensen die te voet vanuit alle hoeken van de stad richting het stadion wandelen. Hoe dichterbij ik kwam des te drukker het werd, mooi om te zien. Eenmaal bij het stadion aangekomen te zijn viel ik (met mijn Nederlands elftal shirt) niet op tussen de oranje en zwarte massa. De voetbalsupporter (en dan bedoel ik die zogenaamde) kunnen een voorbeeld nemen van hoe je met je uitstortend omgaat, hier loopt alles door elkaar en helpen de thuisland de gasten zelfs om naar de goede ingang te komen. Eenmaal binnen zag ik geen hekken en afscheidingen van de vakken. Na het volkslied en een minuut stilte ivm Memorial day was het dan zover. Let's play ball!!
De wedstrijd duurde een kleine 3u en werd met 8-1 gewonnen door San Francisco Giants. Hierbij werd 1 homerun geslagen en een slag waardoor alle honken konden scoren. De man van de slag Michael Morse (doorgelopen tot 2e honk) kreeg een staande ovatie van 3 minuten. De reactie hierop was geweldig om mee te maken. Na de wedstrijd heb ik (net als bij Feyenoord) de tram gemeden en ben een stuk verder op de bus gestapt.
Na langs de Vietnamees te zijn gehangen ik wat gechilt downtown en ben toen terug gegaan naar het hotel.
Vandaag heb ik wat rond gehangen op de pier en heb ik wat geshopt.

Helaas zit mijn reis van Hekelingen via Hawaï naar San Francisco er op. Gelukkig voor jullie betekent dit dat ik jullie kan verblijden met mijn aanwezigheid. Morgen zal ik 14u vliegen naar Schiphol.

Bedankt voor jullie aandacht en de vele reacties!!
Tot snel!!!

  • 27 Mei 2014 - 08:11

    Hildegard Wuijster :

    Tot morgen

  • 27 Mei 2014 - 08:38

    Syl En Eric:

    He Giant Bart,

    Wat gaaf he die baseball wedstrijd. Wat een stadion. Hoeveel mensen gaan daar wel niet in?
    Vind je het jammer dat het weer opzit? Of toch blij dat je weer naar het pittoreske Hekelingen en je hondje terug mag. Wij zijn in ieder geval blij om je weer terug te zien. Bedankt voor de reisverslagen zodat we een klein beetje hebben kunnen meegenieten.
    Goede reis terug en tot morgen.

    Knuf en pootjes,
    Eric, Syl en Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, South of Market

Bart

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 998
Totaal aantal bezoekers 4068

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Hawaii

Landen bezocht: