Aloha Oahu, Hello San Francisco - Reisverslag uit South of Market, Verenigde Staten van Bart Kok - WaarBenJij.nu Aloha Oahu, Hello San Francisco - Reisverslag uit South of Market, Verenigde Staten van Bart Kok - WaarBenJij.nu

Aloha Oahu, Hello San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, South of Market

Aloha Peepz,

Ik moest tot mijn verdriet het mooie Hawaii achter mij laten. Desalniettemin stond er nog een leuke bestemming op het menu; San Francisco!!
Na een vliegreis van 4u en 41min kwam ik dan aan op het vliegveld van San Francisco. Na mijn bagage op gehaald te hebben ging mijn reis in stijl verder. In de metro met de prachtige naam Bart. Als je ergens aan komt wil je wel in stijl reizen. Na 30 minuten kwam ik aan op Powell station. Ik vroeg iemand op straat de weg naar het hotel. Helaas waren er 2 hotels met soortgelijke namen nl Windsor en Winsor. Ik kreeg de uitleg voor de eerste wat dus biet de goede was. Dit bleek ook niet de meest vriendelijke buurt te zijn. Dus deze hollander met zijn backpack wandelde rustig door de ghetto waar hij meerdere keren van alles aangeboden kreeg. Eenmaal bij het hotel moest ik weer rechtsomkeert maken. Na even gesproken te hebben met oom agent raadde hij mij aan om een taxi te pakken het hotel lag niet in een lekkere buurt. Ik zou wel eens lastig gevallen kunnen worden. Daar had ik nog niks van gemerkt?! De taxi bracht mij vervolgens weer naar hetzelfde gezellige buurtje. Ik heb toen met de dame van dit hotel een taxi gebeld en naar het goede hotel gegaan. Al met al is het allemaal goed afgelopen maar duurde het wel 45 minuten langer dan gepland. Kennelijk zie ik er gevaarlijk genoeg uit:-$.
Na ingecheckt te hebben kon ik naar mijn kamer. Een vreemde gewaarwording was dat ik nu voor het eerst deze vakantie echt alleen was. Geen andere mensen op mijn kamer, geen stapelbed maar een 1,5 bed. Eenmaal in slaap gevallen schrok ik om 4.15 wakker van hard gebonk op de deur van de buurman. Deze was dronken en had geen sleutel bij zich terwijl zijn vriend in slaap was gevallen. Hierna duurde het weer even voordat ik slaap viel.

De volgende morgen was ik weer vroeg wakker en ben ik op zoek gegaan naar een ontbijtje. Op de hoek van de straat was een tentje waar ik onder het genot van koffie genoot van ei met toast. Hierna ben ik naar Union Square gelopen en heb een OV abonnement gekocht voor 3 dagen. Hiermee kan ik van transportmogelijkheden in San Francisco gebruik maken. Ik ben vervolgens op de tram gestapt richting Pier 39.
Daar aangekomen zag ik mijn eigenlijke verblijfplaats in de zee; Alcatraz. Helaas waren alle kamers met zeezicht volgeboekt en moest ik genoegen nemen met een zicht van alleen de buitenkant. Ik had Alcatraz graag bezocht maar had dit 3 maanden van tevoren moeten reserveren. Helaas pindakaas.
Bij Pier 39 is een erg gezellige boel om precies te zijn een beestenboel. Honderden zeeleeuwen chillen daar een beetje in het rond. De een zingt, de ander stoeit wat en de ander zingt. Het was een waar spektakel. Harderwijk en pieterburen kunnen hier niet aan tippen.
Ik heb daarna een rondvaart in de Bay Area gedaan om de teleurstelling van Alcatraz te verwerken. Deze rondvaart ging naar de Golden Gate bridge, langs Angel Island, rond Alcatraz en vervolgens via de Oakland bridge weer terug naar Pier 39.
Het was een erg leuke rondvaart waar het een ander werd uitgelegd over de bruggen en Alcatraz. Ik was blij dat ik mijn jas aan had. We gingen weg bij de pier met een lekker zonnetje en erg warm, eenmaal dichter bij de Golden Gate bridge werd het mistiger en ging het harder waaien brrrrrr……de mist zorgde er helaas voor dat de top van de brug niet te zien was. Volgens locals is bijna 340 dagen per jaar het geval is. De mist is kenmerkend voor de stad en de brug.
Na deze rondvaart was het tijd on weer wat op te warmen. Ik heb een fietstocht genomen naar het AT&T stadium om kaarten te kopen voor een Baseball wedstrijd van de plaatselijke Giants. Ik ben dan ook erg blij dat dit gelukt is. Zondag aanstaande de Giants vs de Twins.
Morgen wil een fiets gaan huren en een toer over de Golden Gate bridge maken. Ik kijk hier erg naar uit!

Jullie hoeven nog maar 4 nachtjes te slapen en dan kunnen jullie weer van mij in levende lijve genieten. Tot dan!!

Bart

  • 24 Mei 2014 - 08:23

    Nathasja:

    Hoi bart!
    Super cool om te lezen! En naar de giants, gaaf!!!
    Veel plezier nog xxx

  • 24 Mei 2014 - 09:10

    Sjef Kok:

    hi Bart, je hebt duidelijk een goede keuze gemaakt om een ander hotel te nemen.had ik mijn bril misschien niet op of zag ik je daar ook lekker chillen tussen de zeeleuwen. hopelijk heb je geluk en kan je je fietstocht over de golden gate brug in helder weer doen. voor de laatste dagen nog veel plezier. groetjes

  • 24 Mei 2014 - 09:49

    Syl En Eric:

    Hello there,

    Gaaf al die zeeleeuwen. Lekker zonnen. Gewoon tussen gaan liggen, valt niet op.
    En he... je komt uit het gevaarlijke Hekelingen, zo'n ongure buurt doet jou helemaal niets. En je kijkt gevaarlijk dus die lui durven helemaal niet in de buurt te komen.
    Veel plezier verder ook bij de game. Wel voor de goeien juigen in het juiste vak want anders kan ben je veiliger in die ongure buurt.

    Knuf en pootjes,
    Eric, Syl en Maartje (Yoda gaat vreemd)

  • 24 Mei 2014 - 09:57

    Hildegard Wuijster:

    leuk hoor van die base ball wedstrijd. Probeer de bal te vangen en veel hotdogs want dat hoort er bij.Ik zag dat je ook al een mooie pet hebt, dus je lijkt een echte supporter. O ja voor de goede ploeg juichen hoor. De thuisploeg dus anders wordt die buurt ook gevaarlijk.Heel veel plezier x ma

  • 24 Mei 2014 - 15:21

    Jeroen:

    Nadat ik ontsnapt ben uit Alcatraz is het erg populair... Sorry :-)

  • 24 Mei 2014 - 18:14

    Monique:

    Leuk verslag weer! Wel een totaal andere wereld dan waar je de laatste twee weken. Fijne wedstrijd en veel plezier de laatste dagen in SF! X

    O ja, Je neven vinden je foto's geweldig!!

  • 24 Mei 2014 - 18:19

    Ruud:

    Mooie plaatjes Bart! Zie er uit als een geweldige reis.

  • 24 Mei 2014 - 23:33

    Daan&koos:

    Bartje !
    Na je fietstocht ben je klaar voor de ardennen, je kan nog mee :-)wordt je niet meer met de zeeleeuwen verward,
    Pas op voor dronken zwerfsters zonder tanden!
    Shop ze en vast een goede terugreis gewenst!

    D&k

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, South of Market

Bart

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 4070

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Hawaii

Landen bezocht: