De reis naar de Aloha State - Reisverslag uit Kapahulu, Verenigde Staten van Bart Kok - WaarBenJij.nu De reis naar de Aloha State - Reisverslag uit Kapahulu, Verenigde Staten van Bart Kok - WaarBenJij.nu

De reis naar de Aloha State

Blijf op de hoogte en volg Bart

07 Mei 2014 | Verenigde Staten, Kapahulu

Aloha allemaal dit is mijn eerste verslag van mijn reis. Mijn reis begon op 6 mei om 6.30 in Schiedam centrum bij de trein. Na een korte treinreis van 47 minuten was ik op Schiphol. Van daaruit vervolgde de reis zich naar San Francisco AirPort. Daar aangekomen begon het wachten eerst 1,5 uur voordat ik door customs was. Daarna mocht ik nog 7 uur wachten op mijn vlucht naar Oahu (Honolulu). Naar mate de uren vorderde kwam klaasvaak steeds dichter bij mij in de buurt. Ik besloot daarop maar in te checken. Tijdens het inchecken moest ik alles uit mijn zakken halen en mijn schoenen uit doen om vervolgens gescand te worden. Ik werd daarna niet verder meer gefouilleerd, waarschijnlijk door de chemische reactie die mijn voeten had verspreid. Ik werd door de man vriendelijk verzocht door te lopen.
Ik heb daarna om wakker te blijven bog even gehangen in een café en basketbal gekeken. Daarna ben ik half slaperig naar de poort gelopen om te boarden. Toen ik eenmaal aan boord was heb ik weinig meer meegekregen het was zoals mr. de Uil altijd zegt oogjes dicht (oordoppen in) en snaveltjes toe. Toen ik mijn ogen weer open deed hoorde ik de piloot zeggen dat we er over 10 minuten waren. Dat had ik mooi geregeld. Hierna ging het snel en was ik binnen 1,5 uur in mijn hostel. De totale reisduur was uiteindelijk 29,5 uur. Het was tijd om te slapen!!

De volgende morgen werd ik om 5 uur wakker. Waarna ik bijna uit het stapelbed viel! Ik ben er toen maar uitgegaan op zoek naar koffie. Het enige wat ik vond was Starbucks, niet echt koffie maar meer smaken (?!) waren er niet in de buurt. Drie stappen verder zat ik lekker te genieten van mijn koffie en broodje. Een mooi uitgerekt strand en een azuur blauwe zee, toch had ik het gevoel dat ik mij in Rotterdam waande vanwege de vele vliegende ratten (duiven) die zich rond mij hadden verzameld. Dat was uiteindelijk niet het grootste probleem, de duiven hadden een pact gesloten met de lieve mussen waarvan er een besloot op mijn hand te springen in een poging het brood te pikken. Na hem weg gejaagd te hebben bleef hij brutaal een meter van mij zitten terwijl hij wachtte op een moment van zwakte. Helaas voor hem kwam deze niet. Het enige moment van zwakte kwam vanuit de lucht. Ik had mijn rugzak kennelijk niet vol genoeg gedaan en er was nog wat regen meegekomen. Ik ben toen snel naar het hostel gelopen om daar te kunnen schuilen. Gelukkig was het geen Hollandse bui en was het snel voorbij, hierop besloot ik te gaan wandelen naar de Diamond Head.
Dit is een uitbarsting van stoom en as die zo'n 150000 geleden tot stand kwam. Dit heeft ervoor gezorgd dat er een krater ontstaan is met een diameter van 1100 meter en 175 vierkante meter aan grond. Het hoogste punt is op 300 meter hoogte. Later is het gebruikt door het leger tijdens wereld oorlog 1 en 2 als uitkijkpost voor een inval. Alleen zoals jullie weten zaten ze niet op te letten in december 1941 tijdens de aanval op Pearl Harbor.
De wandeling viel uiteindelijk mee totdat de zon door kwam. Maar voor 1 dollar is het goede work-out met deze ongelijke ondergrond en het laatste stairmaster stuk. Uiteindelijk boven aangekomen was het de wandeling meer dan waard. Het uitzicht was adembenemend in de letterlijke zin van het woord :-P.
Daarna is de terugreis ingezet en heb ik beneden aangekomen mijzelf beloond tegen de hitte met shaved ice. Ik ben daarna doorgelopen naar het strand van Waikiki voor een frisse duik in de zee!

Dit was mijn eerste dag van mijn reis, vandaag staat een bezoek aan Pearl Harbor op de planning.
Mahalo voor het lezen!!

Aloha Bart

  • 08 Mei 2014 - 20:25

    Monique Kok:

    Hey Bart!
    Goed te lezen dat je je daar wel vermaakt. Ben benieuwd naar Pearl Harbor.
    Have fun and enjoy your journey!

  • 08 Mei 2014 - 20:31

    Eric En Syl:

    Hoi Bart, leuk je eerste verslag.
    Je bent door al dat wandelen vast al een stukje korter geworden door de slijtage aan je poezelige voetjes. Enne... niet klagen dat het heet is. Yoda, Mara en wij waren te pletter geregend vanmiddag.
    Wij zijn benieuwd hoe Pearl Harbor is geweest. Vast indrukwekkend.
    Veel plezier verder en een knuf van ons allemaal.
    Eric, Syl, Maartje en (part-time) Yodaatje

  • 08 Mei 2014 - 20:51

    Hildegard Wuijster:

    Dat was een leuke dag. Geniet er maar van. Veel plezier bij pearl harbour vandaag. Kus ma

  • 08 Mei 2014 - 23:57

    Koos:

    Hey b.a.r.t!
    Nice om je zo te kunnen volgen !
    Geen duik nemen bij pearl harbour en al helemaal geen bommetje maken ;-) is niet gepast...

  • 09 Mei 2014 - 08:15

    Nathasj:

    Hoi Bartje,

    super om te lezen!
    Kunnen we hier toch een beetje meegenieten van het mooie weer.

    groetjes!

  • 09 Mei 2014 - 08:52

    Sjef Kok:

    hi Bart, dat was dus een lekkere lange reis. je had natuurlijk al wat ervaring met de customs in amerika, maar je had toch genoeg tijd voor je volgende vlucht. het ziet er prachtig uit. dus je zult je wel prima vermaken. dus geniet met volle teugen. eindelijk je wens uit laten komen.

  • 09 Mei 2014 - 11:07

    Ruud:

    Alles goed en aardig maar ik geloof pas dat je in Hawaii zit als je een foto met een lei om je nek hebt geplaatst.

  • 09 Mei 2014 - 13:51

    Ronald:

    Aloha,
    Komt zo te lezen wel goed met ons Bartje daar aan de andere kant. Veel plezier en maak nog ff een foto als je met opblaas band jaws de golf gaat bedwingen...

    A hui hou kakou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kapahulu

Bart

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 4071

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

06 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Hawaii

Landen bezocht: